Alltid redo, för dig.

Du kommer vackla tills den dagen då du faller rätt,
som prinsessan iklädd spindelnät kommer du tillslut
bryta band
bryta arm och
byta plats.
 
Du kommer vinna, jag ser det fast du
inte ser det själv.
Du har redan gått genom betong och
jag har sett dig vandra utmed slagfältets kanter,
analysera varje steg, varje drag.
 
Ensam är stark och han drar bara ner dig,
hungrig som en varg medan du svälter revben och ryggrad synliga,
kantiga och sylvassa under genomskinlig hud.
Men jag är
alltid redo
för dig och
signalen kommer ljuda när som helst,
du kommer höja ditt vapen för det var sista droppen
av salt vatten som rann nedför din kind.
 
Jag står i armén som ligger på vakt,
avvaktar tills allt mod runnit av dig,
tills allt som finns kvar är råstyrkan du ännu inte känner till.
Den som ger dig sista ordet.
 
Vi ser det.
Du kommer bryta band
bryta arm och
byta plats
för du är så mycket starkare än han.
 
Och jag är alltid redo för dig.

Kommentarer
Nora

Mia du är så jävla grym!!

2012-09-07 07:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0