På andra sidan Midnatt.

Om natten
då till och med ljuset
färgas svart och
jag tar ett steg över kanten
höger sida om tolvslaget,
på andra sidan midnatt.
Och du kan inte somna inatt heller.
 
Mellan raderna,
förstår du?
Jag vill att du läser mellan raderna.
 
Om natten,
när till och med skriken viskar,
när John Blund hånskrattar
vid fotänden av din säng.
Skrattar åt artonåringen som
sover skavsfötters med ångesten.
 
Jag vill att du läser mellan raderna.
 
Om natten,
då klockan tickar hundra tick i sekunden
trots att tiden står silla.
Trots att natten är så oövervinnerlig.
 
Och min enda anlednig att dela mörkret
ytterligare en vaken natt
är du.
För jag vet att du lider
i gränslandet mellan 100 plus
och 100 minus.
Jag vet att du är klarvaken.
 
Om natten,
när allt slutligen tystnar,
04:25.
När du slutligen somnar.
Jag vill att du läser mellan raderna,
jag vill att du läser i tomheten som är så sprängfylld.
 
För jag är så ledsen att jag håller dig vaken.te
På andra sidan midnatt
så långt bort,
trots att jag känner dina ryckiga andetag mot min kind.
 
Jag är så ledsen.
 

Kommentarer
.

Att läsa mellan raderna är ett helvete, att behöver läsa mellan raderna är onödvändigt, att tvingas läsa mellan raderna är omöjligt.

2012-11-02 01:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0