Pianotorsdag

 Idag har varit en sån himla superbra dag ändå! Vaknade imorse och var så obegripligt trött, kravlade mig ur sängen efter att dragit på snozandet in i det sista. Kände mig ungefär som ett vrak. Men så blev det en superdag ändå.
 
Jobbade till att börja med extra då en av lärarna på skolan var sjuk, så hade helt plötsligt en hel drös med nya elever. Och det gick så bra! Hela dagen gick i ett, fullspäckad med lektioner och det var så roligt, känner mig med ens mycket mer motiverad. 
 
Slutade halv 4 och då kom Mona med sin rallyvolvo och vi åkte och köpte kladdkaka, mango, granatäpple och ballerina. Så himla standardfika. 
 
EFTER DET ÅKTE JAG PÅ PIANOLEKTION! Ett av mina sabbatsårslöften nämligen - lära mig spela piano. Det jag en gång fick har samlat damm i för många år. Så himla roligt var det!
 
OCH EFTER DET! mer musik (och piano) åkte då nämligen till församlingshemmet och övade med Lojsi, vi ska sjunga på ett dop i helgen. Det gick också fint. 
 
Och så nu då. Ja jag sitter mest och beundrar mina nya kläder och min älskade nya jacka som jag lagt ut så fint på mitt rum till allmän beskådan. Och så tänker jag att denna dag vore fulländad och perfekt om Johan varit här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0