Helgbilder

Tre bilder från min supermysiga helg! Var så fullt upptagen med allt så detta är i princip de enda tre bilderna som knäpptes. Systemkameran låg orörd nästan hela vistelsen men här är iallafall några från kära iPhone. Så, vart var jag? Svar: Linköping! (Och Norrköping).
 
Linköping (och Norrköping) är nämligen inte bara staden där mormor och min kusiner bor, utan också min framtida pluggstad och hem! Åh, faktum är att jag börjat längta ordentligt efter den här helgen!
 
Hela vår första dag, fredag, var vi i Norrköping och strosade runt, jag och Johan. Här kommer nämligen Johan att plugga. Faktum är att jag aldrig varit i Norrköping förut men blev mycket positivt överraskad, så fin stad! Bild två är tagen i princip ifrån tågstationen. 
 
På fredagskvällen blev det stormiddag hos min morbror, alla mina tre Linköpingskusiner var hemma, den äldsta har jag inte sett på nästan tre år så det var så himla roligt! Mycket skratt och god mat. Lördagen sprang vi runt i Linköping, åt gott, tränade på ett gym och fikade hos Johans faster som bor 15 minuters promenad från min mormor! På kvällen gjorde vi mat tillsammans med min kusin och slappade framför en film.
 
Söndagen var hemresedag, men också sommarstuga-dag! Vi började med en liten promenad med mina kusiners fina hund och sen åkte vi ut till vårt sommarställe Höckult. Ett par timmar senare bar det hem till Värmland igen!
 
Tycker verkligen att Linköping/Norrköping är en perfekt stad att vara i. Lagom stort (Lkpg = Sveriges femte största stad), 10 minuter ut till landet och lagom långt hem. Dessutom har universitetet fått en rad utmärkelser, tex Sveriges bästa universitet! Norrköping är dessutom utnämnt till Sveriges bästa studentstad. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0