-ÅRSRESUMÉ, 2012 I BILDER-

Då var det dags att se tillbaka på ytterligare ett år som gått. (Jag gjorde en liknande resumé förra året som ni hittar här!)
 
2012 blev året då väldigt mycket i mitt liv förändrades, då jag fyllde 18, fick världens bästa pojkvän men också var väldigt förvirrad. Men det blev ett himla bra år, ett år som varit mycket lärorikt och som gett mig möjligheten att börja stå på egna ben. Ett stressigt år, men också ett oslagbart år. Vi tar oss en titt!
 
JANUARI
Hade den numera klassiska jullovs-tjejkvällen hos Evy, bakade kladdkaka mitt i natten med Mona, hade Fifa-kväll, for till Sälen med Matilda och Christoffer för att åka skoter i mammas fula skoteroverall. Tittade på vargnatta med Matilda och Tesa, pluggade en massa kemi och så bockade jag av en av punkterna på min "innan jag dör-lista", nämligen att prata med någon som överlevt förintelsen!
 
 
FEBRUARI
Denna månad gjorde jag uppenbarligen allt annat än att fota, eftersom de här två bilderna på riktigt är de enda från månaden..
Gjorde pepparkakshus för en fotouppgift med Maja, var i Trysil, var i Karlstad på Klaras musikal med mina kära torsbyvänner, firade mamma, började blogga på den här bloggen!
 
 
MARS
Hade tjejkväll hos Matilda, firade Robbin och Filip som fyllde 18 år, åt lunch hos Hildning med Johan, var en dag i Hovfjället och fyra i Funäsdalen och så tittade jag på den omtalade uppsättningen av Grease i Hagfors- sjukt bra. Åkte bil med Sandra som precis fått körkort och tyckte att livet var allmänt trevligt. Var dessutom en hel del på Hockey och åt lyxmat i restaurangen, och så sträcktittade jag på en massa avsnitt av OTH. Fick nytt schema vilket jag hatade och överraskade världens bästa Moa på hennes 18årsdag.
 
 
APRIL
Spelade in militärdansen, var ute i Torsby tre helger på raken, firade påsk i Karlstad och på kvällen i Torsby, åt kak-frukost med Lillie, Klara och Nora, hade tjejkväll med xärsflickorna, hade myskväll med innebandytjejerna hos Julia, var på fest i Lysvik, fick privatkonsert av Johan och Björn, bokade Johan för balen och massa mer. Trivdes med att det började bli varmt och mådde väldigt bra.
 

MAJ
Hade hela släkten på besök när syster konfirmerades, var i Stockholm på kusins konfirmation, fick besök av busfröt Hampus med familj, ställde upp i ordförandevalet, skrev en massa slutprov, badade, njöt av VÄRMEN, hade Astrid Lindgren-konsert med kören, upplevde sorgen som lamslog hela kommunen då Sandra dog i bilolyckan orsakad av killen som körde rattfull. Åt glass i stora lass, hade tjejkvällar, badade, deep-talkade.
 
 
JUNI
FYLLDE 18 ÅR och blev överraskade av överlägset dom bästa vännerna i världen mitt under en lektion, vann ordförandevalet (!!!!), pussade den finaste killen för första gången♥, träffade vänner från Luxembourg, fick sommarlov, firade studenter, började jobba, överraskade bästa Matilda, firade den bästa midsommaren någonsin, åkte på P&L med vänner och husvagnen, stod längst fram på alla konserter, såg älskade Mumford and Sons live!! Helt fantastisk månad som bjöd på dom mysigaste och dom bästaste kvällarna!
 
 
JULI
Åkte på Putte i Parken och såg massa bra musik i ytterligare några dagar, åt frukost hos Johan första gången, åkte på road trip till Charlottenberg med Matilda Nora och Hanna, jobbade lite till, såg på när Moa tatuerade sig, var på Country-festival, blev kär, var på minisemester med familjen, stukade fotjävlen, slängde kryckorna och åkte på fryksdalsdansen och på intensivkurs i Sunne.
 
 
AUGUSTI
Bodde två veckor i Sunne med Oscar+ människor jag inte träffat förut, vilket var väldigt väldigt roligt. Hade mina första körlektioner, och även mina sista --> Tog körkort!!! Hallelujah. Var på COLDPLAY i Stockholm vilket var något av det sjukaste under hela året, stod längst fram och var redo att dö lycklig i havet av konfetti. Började skolan, var på spontan kräftskiva och så Eldfesten i Hagfors. Hade grillfest hos mormor i Linköping och träffade älskade Theo för första gången. Mådde väldigt bra, men var aningen förvirrad.
 
 
SEPTEMBER
Ordnade överraskningsfest för Lojs som ÄNTLIGEN fyllde 18 år, fotade öde hus med Johan, var på fezt, hade ytterligare en lyckad Astrid Lindgren-konsert med kören, pluggade äcklig kemi och sov varje helg hos finaste. 
 
 
OKTOBER
Finaste Theo döptes så en helg spenderades i Linköping, hade dessutom höstlov och åkte då till Polen med mor och syster. Bodde på fint hotell, åt väldigt god mat och besökte läskiga platser som Auschwitz. Väldigt lärorikt och känsloladdat. Spelade dessutom in film med elevkårsstyrelsen och var allmänt superstressad. Lovet var väldigt väldigt efterlängtat. Flög flygplan för första gången i mitt liv och dessutom snöööade det! Och så satt jag i en bil när den voltade, åkte ambulans och förhördes av polisen. 
 
 
NOVEMBER
Fick ett förhållande på fejjan, var på den första studentfesten utklädd till tjuv, övade in en kemiteater med mina naturisar som visades på öppet hus, värvade massa medlemmar till kåren, hade en presentation av kåren för hela skolan - som vi för övrigt tokjobbade inför. Såg Maskinen live i Karlstad, sjukt värd kväll! Var på julkonsert med Johans familj. Och så, såklart, såg jag den allra sista Twilightfilmen. En del av mitt hjärta gick sönder, samtidigt som den finaste biten i sagan föll dit. Åh, älskade Twilight.
 
 
DECEMBER
Hade luciatåg med kåren, var på den sämsta utekvällen någonsin, var livrädd för att jorden skulle gå under, hade luciatåg med kören, tittade på systers luciatåg, julstädade, tittade på julkalendern, orkade inte plugga mer, längtade efter lov. Fick lov, hade en massa tjejkvällar, firade mini-jul och mini-nyår med min finaste och så riktigt jul med världens bästa familj, och riktigt nyår med grymma vänner. Fick fantastiska julklappar och mådde tillslut hur bra som helst.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
hanna

Fräsch årsresumé! En av de bästa jag läst faktiskt. Ett underbart 2013 önskar jag dig kram

2013-01-11 09:10:35
URL: http://hannaalthea.devote.se
Isabell

Du verkar ha haft ett riktigt bra år! Super kul & läsa och se :)

2013-01-12 02:52:08
URL: http://bellefix.se/
- J U L I E T T E

fin resumé :)

2013-01-12 19:15:30
URL: http://juliettems.blogg.se
matildussssssss

åh 2012 va ett väldans fint år ändå! du får hjälpa mej att göra 2013 till ett lika minnesvärt år :)

puss världens bästa Mia! <3

2013-01-12 21:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0