Första kvällen i Krakow

 
 
Inatt bar det alltså tillslut av till Polen!
Jag har tillslut flugit flygplan och måste säga att det var SÅ COOOOOLT. Iaf de 5 minuterna jag kunde hålla mig från att somna.
 
Med cirkus 20 minuters ordentlig sömn i bagaget har vi idag inspekterat staden Krakow lite ytligt. Vi har gått i några affärer, käkat polsk lunchmat och varit inne i en helt galet stor kyrka. Det var helt sjukt! Aldrig sett en kyrka med så högt i tak och så utsmyckad. Varje millimeter var täck av något och det fanns inte en del av de enorma fönstrena som inte var färgat.
 
Nu under kvällen gick vi allihopa på restaurang och åt trerätters! Svårt att fota i mörker så bilden gör inte stämningen helt rättvis, det var sååå fint.
 
Kvällen avslutades med Vivladi-konstert i en annan kyrka precis i närheten. Så otroligt vackert! Nu kommer jag somna bra. Imorgon är det dags att besöka de gamla judiska kvarteren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0