Gladsaker

Det finns vissa små saker i vardagen som kan göra en riktigt glad. Egentligen förstår jag inte varför vi så lätt glömmer bort hur otroligt enkelt det är att göra en annan människas dag lite bättre, utan att det kostar oss själva något alls. Det kan räcka med att säga hej, det kan räcka med att faktiskt tala om för en person att tröjan hon/han bär är fin, att hon/han passar jättebra i sin nya frisyr.. - vad som helst. Små saker som tar ett fåtal sekunder, men som kan resultera i att hela dagen utspelas i ett annat ljus.

När jag gick av bussen i Torsby igår sa jag av vana tack för skjutsen, men vad jag inte hade förväntat mig var busschaufförens ansikte som plötsligt sprack upp i ett leende och följdes av svaret "det var så lite, ha en jättebra dag och en trevlig helg!".
Plötsligt kändes det inte lika tungt att gå ut i duggregnet.

Det slog mig än en gång hur enkla meningsutbyten eller tjänster helt gratis kan ge så mycket. Tänk på det, kära bloggläsare - det finaste är oftast alldeles gratis och kommer aldrig kunna köpas för pengar.



Fairytales may not exist, but happiness does.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0