Mitt i jordgubbsförsäljningen

Mitt sommarjobb för i år är alltså att sälja jordgubbar. Ett jobb som kan beskrivas, och flitigt också beskrivs, på en rad olika sätt beroende på vem du frågar.

Frågar du min pappa är det världens skitjobb, frågar du mig så skulle jag säga:

- Chill. Som i inte så jobbigt, inte så ansträngande, inte så krävande.
- Irriterande. Jag lovar, jag har ett helt blogginlägg på G om denna punkt.
- Stimulerande. Mycket folk i rörelse, många små konversationer och vardagsbetraktelser.
- Uttråkande. Ja. För det kan faktiskt vara både stimulerande och uttråkande... okej kanske mest uttråkande...
- Kallt. Fyfan vad jag frös igår. Tänkte köpa en filt men hitta ingen.
- Nu kommer jag inte på något mer.

Mina näsborrar är som.. jag vet inte. Vet inte hur jag ska uttrycka mig för att ni inte ska spy. I alla fall. Helt otroligt igentäppta och jag hittar inte min nässpray fanfanfan jag kommer dö inatt och det är midsommar på fredag och jag åker på PEACE AND LOVE på måndag så för i helvete BLI FRISK KROPP. Blir ju nåt så jävulskt irriterad.

Inte har jag nån bild att ladda upp heller. Hu jeda mig. Får bli ett tillägg imorgon det. Så inte bloggen ser tråkig ut?!?!?!?!?!?!?!?! Nej hemska tanke alltså.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0