Varm smörgåstårta

Igår när jag och Johan kom tillbaka till Norrköping var det med exakt heltomma magar. Med andra ord var vi båda väldigt hungriga. Och gnälliga. Så, vi parkerade bilen, kånkade in alla grejer och ville inget annat än att sluka smörgåstårtan vi fått med oss i en plastburk. Men hade smörgåstårtan blivit med? Nej. Den hade ju inte det.
 
Förstå känslan. Det blev inga glada miner. Men så idag tänkte jag passa på att gottgöra detta lite och testa att laga varm smörgåstårta. Aldrig gjort det förut (som de flesta maträtter utöver nudlar och kokt ägg), men blev bjuden på det av min kusin tidigare i år och det var SÅ GOTT. Min version blev visserligen inte riktigt lika perfekt, men nästan!
 
Slutet gott, allting gott (speciellt smörgåstårtan).
 

Gör själv: stek purjolök, färska champinjoner och bacon. Blanda en sås av Philadelphia Vitlök och Örter och creme fraich, salta och peppra. Smöra hönekakor och varva hönekaka, sås, stekta grejer, hönekaka, sås... osv. Toppa översta lagret med tomat och ost och så in i ugnen på cirkus 200 grader i ungefär tio minuter. Klart!
 
 
 

Kommentarer
Linda

Gud va smart! Det har jag aldrig ätit förut men det lät och såg jättegott ut, tänker skriva upp det ^^

2014-09-23 15:06:52
URL: http://lindilii.blogg.se
amanda

men gud vad gott! lät ju godare än vanlig.... lär testa :D

2014-10-12 13:21:33
URL: http://aepplepaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0