Mitt i veckan

Hej på er! Oj oj oj vad dagarna, ja till och med veckorna, springer iväg! Allt går i ett hela tiden och min hjärna är ständigt upptagen med att försöka komma ihåg allt som ska göras.
 
Idag och igår var klassen ute på våra första dagar i vården, så himla spännande. Igår fick vi till och med ha läkarkläder på oss, det kändes allt lite pirrigt. Igår var vi på akuten och idag på vårdcentralen. Vi har blivit indelade två och två och utplacerade på olika ställen i Östergötland. Faktiskt väldigt intressant. Båda dagarna har vi fått följa en patient och varit med på undersökningar av både läkare och sköterskor.
 
Trivs väldigt bra hittills, mycket bättre än jag kunnat hoppas på! Läkaryrket känns så spännande. Dock har vi ännu inte kommit igång riktigt med våra "läkargrejer", utan läser just nu en kurs som heter "hälsa, etik och lärande" tillsammans med alla på hälsouniversitetet (logoped, arbetsterapeut, biomedicinsk analytiker m.m). Tentan är om två veckor och efter det drar det igång på riktigt!
 
Den här kvällen har varit lugn. Har suttit och pluggat hos Johan medan han varit på sykväll med sin klass. Dom ska pimpa sina overaller. Just nu sitter han på golvet här i lägenheten och svär över en knut på tråden.
 
Själv ska jag nog krypa till kojs. Imorgon är en ny dag, då ska jag först träffa en av alla grupper vi jobbar i för att planera en redovisning, sen har vi något som kallas "basgrupp" när vi sitter med handledare och diskuterar olika fall. Efter det har vi bokkväll med våra faddrar. Kommer nog bli en bra dag! Och hektisk, som vanligt, det gillas! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0