En snabbvisit till Linköping

I söndags blev det bestämt att jag och min muntra vän Moa skulle åka till Linköping, så igår bar det iväg! Moa hämtade mig när jag slutat jobbet och så började vår lilla resa. Hög musik, skratt, prat, godis och drygt fyra timmar senare var vi framme i mormors sommarstuga. Där fick vi i oss lite mat och sen gick vi för att visa Moa slottet och strosa i parken. (Se slott, bild ett, tyvärr ej mormors sommarstuga.)
 
Anledningen till vårt korta besök var att jag skulle kika på en pytteliten lägenhet! Har känt mer och mer att det vore skönt att ha något eget att kunna vara i och inte vara tvungen att pendla från Norrköping till Linköping varje dag (ja, för er som inte vet Johan ska alltså gå i Norrköping och vår första plan var ett gemensamt boende där). I alla fall, idag fick vi alltså se den lilla lägenheten på 20 kvadrat! Den var toppen. 500m till universitetet och i ett jättefint område. Relativt stort badrum, en liten hall, ett ljust och fräscht rum och en liten kokvrå.
 
Så nu är det bara att vänta. Över 60 personer hade sökt lägenheten och jag var en av fyra som fick komma och titta på den, så jag hoppas hoppas att det håller hela vägen. Men vi får se!
 
Efter lägenhetstittandet åkte vi in till gamla Linköping för att fika och sedan tog vi en vända på stan. Senare blev det lunch tillbaka i sommarstugan och inte långt efter det styrde vi hemåt igen. En mysig liten resa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0