Några födelsedagar

Idag fyller jag hela TJUGO ÅR vilket känns minst sagt sjukt. Tänkte vi skulle summera några senaste födelsedagar, eftersom att jag har haft turen att ha så himla superroliga födelsedagar!
 
15 år. Jag hade en massa vänner på besök och bjöd på tårtor som mamma förberett hela förmiddagen. Vi spelade kubb, (ni ser tjejlaget på bild som sjävklart vann alla tre omgångar), fikade massor och på kvällen tryckte alla gäster ner sig i våra soffor och såg på Bert.
 
16 år. Det var en måndag, sista måndagen i nian. Alla mina fina klasskompisar och parallelklass-kompisar åkte till Oslo, här en mycket fräsig bild från Holmenkollen. Kvällen innan hade min klass kommit hem från världens bästa dagar på Gotland. Jag minns att jag och Lojs, mitt i vår värsta Twilight-period, cyklat in till Visbys gamla bokshop. En dammig en med noga utvalda böcker. Dagen efter, på min födelsedag, skulle en liten sidostory från Twilight släppas, och det visade sig att den gamla mannen som ägde butiken beställt hem en hel låda med just dessa böcker. Han visade oss på dem, och vi fick köpa varsitt ex en dag för tidigt, förstå lyckan?!
 
 
17 år. Första året på gymnasiet var nästan helt avslutat! Hilding, en kille från min klass, överraskade mig med en present när jag stod och rensade ur mitt skåp. Det var en fantastiskt fin tavla som han målat alldeles själv till mig! En av dom absolut bästa presenter jag fått. Efter det, vid lunch, dansade jag och dansgruppen jag var med i en dans som fick mig att vilja sjunka genom golvet på treornas studentlunch, haha. Sedan åkte jag och massa nya Torsby-vänner hem till mig i Xär. Vi fikade och skrattade och provade en massa smink från Mary-Kay. 
 
18 år. En skoldag som verkligen inte blev en helt vanlig skoldag. Finaste Johan hade gömt ett paket i mitt skåp med världens gulligaste post it-lapp på och inte nog med det, han hade också planerat en riktig kupp med mina fyra bästa xärs-vänner. Mitt under eftermiddagens biologilektion kom dessa fyra människor nämligen in i mitt klassrum med ljus och bakelse och sjöng. Hela klassen ställde sig upp och sjöng de med och sedan tog mina vänner med mig tillbaka till Karlstad, där de kom ifrån. Jag köpte min första cider ute och där myste vi hela kvällen.
 
19 år. Hittar inte en enda bild från min 19-årsdag, så det får bli denna som är tagen någon dag senare på vår mösspåtagning. Men min 19-årsdag var så väldigt fin! Den firades i två etapper, en dag med Johan och en dag med familjen. Första dagen bjöd Johan mig på jättegod mat och så gick vi ner till älven och jag fick så många fina paket. Dag två blev jag firad av min familj med tårta och trerätters, och så var vi och såg på Hagfors-balen. Detta var sista helgen innan studenten och solen sken oavbrutet, så bra födelsedag(ar)!
 
Och NU är jag alltså på väg till Göteborg med Moa, Lisa, Sofie och Lojs! (Om allt gått som det ska, detta är ett tidsinställt inlägg). Tänk så lyckligt lottad jag är! Ännu en grym födelsedag och lägga till på listan!
 
 

Kommentarer
Matildus

Neeeej vilket bra inlägg! Sitter seriöst och blir tårögd för att du blivit så fint firad? DET ÄR DU VÄRD! Världens bästa Mia (dock delad förstaplats med min mor, hon gav mig ju trots allt liv😉)

PÖSS❤️

2014-06-08 10:42:36
URL: http://watildak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0