Trött morgon

Detta var allt en extremt seg morgon. Gick upp runt 10:00 och började göra frukost. Jag och Johan äskar ju båda två lite större brunch-frukostar när vi båda är lediga så det fick det bli. Äggröra och bacon är standardmaten, men idag kände jag för att göra något annat. Eftersom Johan de senaste gångerna fxat maten på egen hand skickade jag ut honom ur köket och exprimenterade lite själv.
 
Det blev omelett med kassler, purjolök och paprika, samt en liten yoghurtbägare! Har sett så många fina sådanna på alla möjliga nätverk så idag kände jag för att testa. Självklart ska det läggas upp fint och snyggt, så att man kan ta en bild och lägga upp på lilla bloggen.... Men det blev inte bara ganska fint, utan också väldigt gott! Gjorde olika lager där det första bestod av en klick kvarg, det andra av müsli och olika frön, det tredje av lite turkisk youhgurt, det fjärde av hallonsylt och frysta hallon, det femte av vanlig fil och det sjätte av frysta hallon, blåbär och några skivor jordgubb! NAM NAM. Mycket gott.
 
På detta hade jag planerat att pallra mig iväg till gymmet, men mest troligt kommer vi dega vidare i soffan framför ännu ett avsnitt Breaking Bad...

Kommentarer
Matildus

Mrs & Mr Brunch!

(Observera att Mr skrevs efter Mrs ;) )

Svar: Haha! Sant ;)
Mia Andersson

2014-02-20 15:17:12
URL: http://watildak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0