Det där med att tappa bort saker

Alltså, ni som känner mig vet att jag är en riktig virrpanna. Jag glömmer saker, tappar bort saker och hittar saker på de mest orimliga ställen. Som den gången då jag för tusende gången tappat bort skåpsnyckeln till skåpet i skolan och några dagar senare hittade nyckeln i badkaret. Eller den gången i somras då jag tappade bort mitt busskort och flera veckor senare hittade det i en (vad jag trodde) tom Ica-kasse som jag precis skulle slänga.
 
Det värsta är bara att saker jag tappat bort allt för ofta inte kommer tillbaka. Som min älskade gula, ihopfällbara hårborste som jag hade när jag var liten och som en dag var spårlöst borta. Minns fortfarande hur otroligt ledsen jag var. Eller som dagboken jag noggrant skrev i varje kväll under en hel sommar, och så sista veckan av lovet då vi åkte från sommarstugan var dagboken puts väck. 
 
Det jobbiga är när man tappar bort viktiga och/eller dyra saker, följande är för tillfället på fri fot:
 
1. Den bärbara datorn som vi fick från skolan. Borta. Laddsladden ligger dock i en låda under min säng.
2. Mina flitigt använda vita converse.
3. Skidglasögonen på bilden ovan. Åh så rädd jag varit om dem. Och ändå är det helt borta? Kom fram :(
 
Ja, så om någon sett dessa grejer, vänligen kontakta mig. Saknar även en hel drös headset, vantar och mobilladdare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0