Stjernekåren

 
Tänk att Stjernekåren nu funnits i ett helt år! Jag tycker detta är helt fantastiskt. Jag tror Stjernekåren kan bli så himla himla bra. Faktiskt, den allra bästa i hela världen. 
 
I onsdags hade vi årsmöte, och det kändes så väldigt fint när 120 personer stormade in i lokalen. När vi fick springa upp till kafeterian och sno med oss flera kilo godis för det kom så många fler än vi trott. När vi blåste upp ballonger  och när vi planerade in i det allra sista, och när vår inbjudna mötesordförande tillslut klev över tröskeln precis när vi skulle börja. Och så kom det 120 personer. 
 
120 personer. Det måste vara rekord. Och jag är så otroligt glad och stolt över vad vi åstadkommit i år. Att vi på ett ynka år nästan har hundrapeocentigt medlemsskap bland skolans elever. Att vi har genomfört Killer Game, startat en filmklubb och haft en stor presentation för hela skolan. Att vi syns och att vi finns. 
 
Det är så galet många timmar jag lagt på denna kår. Så otroligt många möten och planeringsdagar. Men jag har inte ångrat en sekund. Enda sedan den där sjuka stunden då det plingade i min mobil och "du vann" dök upp på skärmen, enda sedan dess har jag varit så himla glad.
 
Nu är en ny ordförande klubbad, jag vet ännu inte vem men jag vet att vem det än blir kommer detta bli grymt. Och jag hoppas att alla elever tar chansen att starta en kommitté. Att anordna saker. Delta i saker. För det är det absolut roligaste som finns. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0