Helt ovärd lördag.

Idag skrev jag högskoleprovet. Det var väldigt tråkigt, och lite kul. Kul lyckades det bli när jag intalade mig själv att jag var med i vem vet mest/postkådmiljonären/etc. Tänkte att jag var supersmart och speciellt utvald att få tävla i ett grymt program.
 
Men nej, ärligt talat. Fy tusan vad bortkastad tid. Vem övertalade mig att BETALA för att skriva ett prov i världens hemskaste provsal? Kommer ju ändå aldrig få ett hp-resultat som är högre än mina betyg. Och varför är provet en lördag? Jag föreslår härmed att lägga det på söndagar framöver, eftersom söndag ändå är en allmänt ångestfylld och ofta tråkig dag. 
 
Har redan rättat mina svar och insett att jag var överlägset bäst på språkdelarna. Förstod mig inte ens på svarssättet på vissa av mattefrågorna, tog mig ungefär tre delprov och lite hjälp från Sandra innan poletten trillade ner.
 
Kan ju säga såhär: när klockan ringde vid 7 imorse var jag inte speciellt taggad. När jag gjort första delprovet var jag om möjligt ännu mer otaggad och sen gick det bara utför. Jag hann fundera ut en hel massa saker som jag hellre hade gjort under tiden som jag försökte koncentrera mig på långa texter om arbetarrörelsen på 20-talet och virusmyggor.
 
Nej, högskoleprovet var inget för mig, vilket inte direkt kom som en överraskning. Såhär såg jag ut när jag kom hem och inte kunde bestämma mig för om jag ville dö av trötthet eller uttråkning:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0