För en vecka sen

För en vecka sen var det den 4 oktober.

Jag satt som vanligt på fotolektion, och när den var slut satt jag kvar lite till. Klockan var över fyra och alla elever hade slutat, jag och Johan satt och såg på filmer med vår fotolärare. Efter ett tag kom Uppvall och härjade lite med oss. 
Vi skulle åka hem, klockan var ganska exakt fem. Jag skulle till Johan för att göra matte, men det var inte riktigt där jag hamnade.
 
Någon timme senare var vi fortfarande på sjukhuset. Johan hade fått av sig sin nackkrage men Uppvall väntade på att få röntgas. På vägen hem hade vi voltat ett halvt varv med bilen, först slagit i min och Johans sida och sedan landat på taket, vänt 180 grader och stannat på andra sidan vägen.
"Min och Johans sida?", undrar kanske ni? Jag satt i hans knä, bilen var en firmabil för två.
 
Det hela gick jättefort, ena stunden kände jag hur bilen for över vägen, liksom vinglade fram. Sedan krängde det till, det skrek om hjulen och sekunden efter var framrutan krossad.
 
Vad jag vill säga är att det gick bra. Det är ingen fara med någon av oss. Jag ficka åka ambulans för första gången i mitt liv men ingen av oss fick en skråma, förutom Johans lilla skrapsår på fingret. Vare sig det var tur eller inte så är huvudsaken att inget allvarligt hände. Har varit många som frågat om "olyckan" de senaste dagarna, så till er vill jag bara säga att ja, det hände faktiskt ingenting - det gick helt enkelt så bra som det bara kunde gå!
 
Och lite såhär såg det ut.
 

Kommentarer
rädd

Glad allt gick bra. jesus.

2012-10-11 23:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0