7 braiga saker samt dess baksidor

Allt har en fram- och baksida brukar man ju säga. Stämmer verkligen detta? Här är 7 saker jag tycker om, och ett försök att hitta det negativa bland det braiga! (Jag vet att "braigt inte är ett ord men jag tycker det är användbart och BRA)
 
1. Saft
Saft blir helt enkelt aldrig äckligt. Jag älskar hallonsaft, vinbärssaft, rabarbersaft...
Det finns dock en saftsort som inte riktigt faller mig i smaken: flädersaft. Det är typ.. strävt att dricka? Inte så gott!
 
2. Att duscha varmt
Jag kan nog duscha i hundra år. Jag älskar att duscha länge och att duscha VARMT. Märk det sistnämnda för det finns ett litet problem mitt i den här duscha-varmt-kärleken: vår varmvattenberedare är trasig. Vilket innebär inget varmvatten. "Det är ju varm", säger pappa, men när inte ens mascaran går att tvätta bort för vattnet är för kallt så är det helt enkelt INTE VARMT (!!!!). På kvällen brukar jag koka vatten i vattenkokaren och tvätta bort sminket. Hur normalt är inte det?
 
3. Mitt täcke
Allvarligt måste vara det bästa täcket i världen. Mitt duntäcke med sitt omslag- fleeceörngottet. Har med det överallt mellan septemper och april. Filmkväll, tjejkväll... what ever. Alla vill sova under mitt täcke! Kan seriöst inte finnas nåt dåligt med det. Förutom att det är för bra. Vill aldrig gå upp ur min varma säng.
 

Pic. En lite knepig bild på mig, gosehunden och täcket framför efterlyst. 
 
4. Mitt akvarium.
Här bor min fisk Herrman. Eller förresten, mina fiskar Herrman. Jag vet inte vemav dom som är Herrman, för jag har 8 fiskar och jag tycker alla är lika fina (förutom malen)(den finaste ska alltså få det fina namnet Herrman). Jag gillar i alla fall namnet Herrman så jag kallar dom för Herrman 1, Herrman 2, Herrman 3... osv. 
Det dåliga... Ja, det måste ju städas. Och det är så äckligt om man slarvar. Och stackars mina Herrmans..
 
5. Körkort
Helt. Jäkla. Fan-an-an-tastiskt. Jag kan köra hit, jag kan köra dit, jag kan ta mig vaaaaaaart jag vill! Nästan.
Okej negativa saker:
Jag har ingen bil.
......
Älg
Bensin = dyrt.
 
6. Det är snart höstlov.
Åh. Juste. Då passar alla lärare på att ge tusen läxor och elvahundra prov. Tror jag stryker den punkten. 
 
7. Muse
Världens bästa Muse och deras asgrymma nya album. Wapwap. Döbra. Noll negativt, så det får väga upp punkt 6!
 
 
Och det var 7 braiga saker samt dess baksidor! 7 är för övrigt mitt favvonummer och datumet jag fyller år på!
Negativt med den här listan..? Ja jag fick ju inte värst mycket engelska gjord..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0