Världens bästa Håkan



Minns det så väl, den där sommardagen i juni. Alla proven var slut, alla betygen var satta, kvar fanns bara några lediga dagar innan skolavslutningen.
Göteborg var i sitt esse, jag och en av mina absolut bästa vänner Moa sprang runt i shorts och tunna linnen på gator, torg och köpcentrum. Vi åkte spårvagn med solen i ögonen och vi bodde i ett eget hotellrum med världens största säng, bara hon och jag.

Timmar jag aldrig kommer glömma. När vi satt i gräset och tvinnade gröna strån mellan fingrarna. När vi väntade och väntade och det fylldes på med folk. När Håkan klev upp på scenen och allt som hördes var ett jubel som vällde över oss. Himlen var alldeles blå, Göteborg liksom sjöng med och jag lyftes upp, till allt det där blåa.
Minns hur vi överfyllda spårvagnarna var där mitt i natten, när allting hade tystnat. Minns hur vi gick hem i dunklet.
Jag var så lycklig så jag kunde dö.

Och nu snart ett år efteråt, när regnet öser ner utanför fönstret tar jag bort plasten på den där DVDn som ramlade i brevlådan här om dagen. Håkan Hellström live, peace and lov 2009. Så finns den där rösten där igen, lyckokänslan och tryggheten.
Jag kan helt enkelt inte med ord beskriva hur glad det fortfarande gör mig.

Kommentarer
Moa

Kommer jag aldrig att glömma! En så otroligt värd helg, värd varenda krona och lite till! Mer sånt! Mer Håkan!

<3

2012-05-04 21:07:35
URL: http://moaottosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0