Hur mycket jag behöver en sån, som du.

Det är så ogenomträngligt svart
nu när allt brunnit ut.
Nu när lågorna slocknat
en efter en
till ljudet av ditt hjärtas avtagande slag.
Jag undrar

Hur det kunde hända
den starkaste av alla.
Hur det går till när drömmar krossas
när taken rasat
och väggar gett vika.
Jag undrar
om du för en sekund

Siktade för högt,
och föll det dubbla
Då, Du sträckte dig mot stjärnorna
utan fallskämt, utan lina.
En kollaps så osynligt, men jag
kunde se

Nu. När allting är
ingenting
och du kastar vita fjädrar
i mitt brevinkast.
Som ett tecken jag
inte förstår och.
Jag undrar
hur mycket
som helst.

jag
behöver


Så många skal
för att inte fallera.
När tickande sekunder blir
avgörande
avslutande
i dimmor av obegriplighet
för hur kunde världen
kapa
en sån som
 
du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0