Hej på dig lillkillen

 
I helgen var jag i Linköping, en plats där jag spenderat mååååånga timmar, dagar och veckor i mitt drygt 18-åriga liv. Den här gången hade vi dock någon mycket mindre, och mycket yngre, på besök. Lillkillen är bara 8 veckor gammal och för första gången höll jag hans lilla hand i min.
Jag är nog oerhört barnkär, eller så är jag ovan vid den där överväldigande känslan av ömhet och värme. Den som gör det här lilla knytet minsta lilla ont ska jag läxa upp tills han eller hon kryper ur sitt eget skin, ingen ska få göra det här fantastiska lilla livet illa.
 
Jag minns den dagen han föddes, hur det liksom tändes något nytt i mitt hjärta. Den här killen kommer från en väldigt speciell familj. Hans morfar var en av de finaste människorna jag känt, nästan som en extra pappa för mig och mina syskon. Boije lämnade oss i höstas, men att se den där välbekanta ögonfärgen på nytt och veta att han liksom fortfarande finns med oss fast i någon annan är en lite märklig, men också väldigt hoppfull känsla.
 
Så välkommen till oss, fina lilla bebis

Kommentarer
Gerthy

Kärlek min vän, kärlek <3

2012-08-22 21:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0